Medborgartjänsten - kontakt med handläggare eller arbetskonsulent

Läs om vad medborgartjänsten är, vem som kan använda den och hur du loggar in.

För att kunna använda tjänsten måste du ha blivit upplagd som användare. Det är din handläggare eller arbetskonsulent som ordnar det åt dig.

Om du loggar in i tjänsten utan att vara användare får du ett meddelande om att tjänsten inte är tillgänglig.

Medborgartjänsten är ett verktyg som gör att du kan ha digital kontakt med din handläggare eller arbetskonsulent.

Den är till för dig som har ett pågående ärende inom individ- och familjeomsorgen (IFO) eller arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI). Det kan till exempel gälla dig som har ett ärende som gäller

  • familjeteamet
  • familjerätten
  • fastställande av föräldraskap
  • försörjningsstöd
  • dödsboanmälan
  • missbruk eller beroende
  • våld i nära relation
  • öppenvården Stegen
  • arbetsträning eller praktik
  • integration
  • familjehem
  • stöd till barn och unga
  • stöd till familjen

För att kunna använda medborgartjänsten måste du

  • ha ett pågående ärende
  • ha ett BankID
  • ha blivit upplagd som användare i tjänsten. Din handläggare eller arbetskonsulent lägger upp dig som användare och meddelar dig då om detta. Du får också ett sms med länken till ditt ärende.

Vi läser meddelanden du skickar i tjänsten på vardagar 08.00 - 17.00.

Vi har stängt röda dagar. Vissa dagar innan helgdag har vi ändrade öppettider.

Se vilka dagar vi har stängt eller stänger tidigare

Om du har ett akut ärende en helg, kväll eller natt ska du inte använda tjänsten. Kontakta då socialjouren i Örebro på telefonnummer 019-21 41 05.

När socialjouren har stängt, kontakta SOS Alarm på telefonnummer: 112.

Kontaktcenter

Kontaktcenter hjälper dig med dina frågor om kommunens verksamheter. Kan vi inte svara på din fråga hjälper vi dig vidare till rätt person.