Drift- och servicenämnden
Ansvarsområden, ordförande, ledamöter, kallelser, protokoll och mötestider.
Ansvarsområden
- Den löpande driften och underhållet av kommunens fastighetsinnehav, gator, vägar, parker och offentliga platser.
- Utbetalning av bidrag för enskilda vägar och vägsamfälligheter
- Kommunens vatten- och avloppsreningsverksamhet.
- Frågor som rör tillståndsärenden för allmän plats, parkering och ledningsarbeten.
- Myndighetsutövningen inom miljö-, hälso-, och livsmedelsområdena.
- Bygglovsverksamheten och myndighetsutövningen enligt plan- och bygglagen.
- Handläggningen av kommunens bostadsanpassningsbidrag.
- Kommunens energi- och klimatrådgivning.
- Frågor som hör samman med trafiksäkerhet, vägmärken och reglering.
- Flyttning av övergivna fordon som faller under kommunens ansvarsområde.
- Kommunens städ- och måltidsverksamhet.
I de ärenden där nämnden eller kommunen själv är part tas besluten av myndighetsnämnden
Beredningsutskottet
Drift- och servicenämnden har ett beredningsutskott. Utskottet består av tre ledamöter: ordföranden, vice ordföranden och andre vice ordförande i drift- och servicenämnden. Utskottet fattar oftast inte några beslut utan bereder endast ärenden inför nämnden.
Stödjande förvaltning
Drift- och servicenämnden stöds av drift- och serviceförvaltningen.
Ordförande och ledamöter
Kallelser
2025
Ingen information tillgänglig
2024
2023
2022
2021
Protokoll
2025
Ingen information tillgänglig
2024
2023
2022
2021
Sammanträdestider
- 12 februari, klockan 08.30
- 19 mars, klockan 08.30
- 23 april, klockan 08.30
- 21 maj, klockan 08.30
- 18 juni, klockan 08.30
- 17 september, klockan 08.30
- 15 oktober, klockan 08.30
- 19 november, klockan 08.30
- 17 december, klockan 08.30
Kontaktcenter
Kontaktcenter hjälper dig med dina frågor om kommunens verksamheter. Kan vi inte svara på din fråga hjälper vi dig vidare till rätt person.